Voordat ik startte aan mijn onderzoek was ik al bekend binnen De Meent en de leerafdeling. De reden hiervoor is dat ik tijdens mijn jaarstage werkzaam ben geweest binnen de leerafdeling. Tijdens de start van mijn jaarstage was er nog geen sprake van corona. In de laatste helft van mijn jaarstage was hier wel sprake van. Gelukkig kon mijn jaarstage toen die tijd wel doorgaan. De begeleiding van de coaches is tijdens mijn jaarstage prettig geweest. Ik heb mijn jaarstage als interessant, leuk en leerzaam ervaren. Vooral omdat je als student op de leerafdeling grotendeels de leerafdeling runt samen met andere studenten onder supervisie van de coaches. Dit zorgt voor verantwoordelijkheidsgevoel en nog meer plezier in het werk. Aan het einde van mijn jaarstage heb ik een aanbod gekregen om binnen de leerafdeling mijn afstudeeronderzoek te komen doen. Ik heb dit aanbod aangenomen, omdat ik binnen de leerafdeling een prettig leerklimaat ervaar. De coaches zijn betrokken in het leerproces, waardoor je altijd op de coaches kan terugvallen. Daarnaast is mijn coach betrokken bij mijn afstudeeronderzoek. Er zijn momenten waarbij je samen met je coach het afstudeerproces bespreekt en evalueert. Dit is erg leerzaam.

Verder ervaar ik het afstuderen binnen de Meent op de leerafdeling als prettig. Ik leer elke dag nieuwe dingen van patiënten en professionals middels de interviews die in het kader van mijn onderzoek worden afgenomen. Het afstuderen heeft een hele andere dimensie dan het stagelopen in de praktijk. Persoonlijk vind ik het leerzaam en afwisselend om de rol van stagiaire in de praktijk te hebben meegemaakt en de rol van afstudeerder. Als stagiaire ben je echt aan het werk in de praktijk, tijdens het afstuderen ben ik vooral bezig met mijn onderzoek. Ik ben twee dagen werkzaam binnen de Meent en de andere dag werk ik thuis. Hierdoor kan ik goed de praktijk en de literatuur met elkaar verbinden.

Djeslisa Jurriens